2010. június 1., kedd

Balatoni turizmus - avagy hogy próbáljunk előnyt kovácsolni a hátrányból

A népszabadságban olvastam egy cikket, miszerint ha továbbra is ilyen gyenge marad a forint, akkor több külföldi túrista jöhet az idén nyáron a balatonra - ergo, akinek bármilyen a balatoni turizmussal kapcsolatos vállalkozása van (vagy akinek mobil-jellegű és effelé mozdítható), az számíthat arra, hogy nagyobb bevételre tehet szert, mint tavaly - illetve ha a vállalkozás kezdeti stádiumában van talán nagyobb jövedelmezőségi eséllyel tervezhet ezirányban, talán kevésbé lőhet mellé a beindulási terveiben.

Mi ennek az oka? Talán a többségnek nyilvánvaló, de nem biztos hogy mindenkinek, így erre pár szóban kitérnék: ha a forint gyenge, az nekünk nem annyira jó, ezt talán mindenki tudja. :-(
Viszont, ha egy külföldi helyébe képzeljük magunkat, a Számára ez azt jelenti, hogy olcsóbban tudja megvenni a saját pénzneméből a mi forintunkat, ergo ugyanannyi pénzből többet vehet, azaz jelen esetben olcsóbban nyaralhat.


Azért én nem sarkítanám le ezt a hírt kimondottan a Balatonra, vagy a turizmusra. Hiszen ha jobban belegondolunk, bármely - külföld felé irányuló - kereskedelemre, szolgáltatásra igaz ez, és a turizmuson belül sem csak a Balatont érintheti (jönnek külföldről egyéb magyarországi helyekre is).

Levonva a következtetést: érdemes átgondolni, hogy a mi konkrét vállalkozásunk profiljából kiindulva ki tudjuk-e használni valamilyen szinten ezt a jelenséget?

2 megjegyzés:

  1. Beandy, köszi a bejegyzést, hasznos, lehet belőle tanulni. Valószínűleg nem mindenki érti az árfolyammozgások hatásait, de jól közelítetted meg a problémát!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, örülök, hogy tetszett. :-)

    VálaszTörlés