2010. június 18., péntek

Árak, árképzés IV.

NNNaaa! Előző bejegyzésemben kiéltem jóbonyolultszárazdehaezerrelfigyelszmegérted jellegű bejegyzési metodikámat. Ugye, azért végigolvastad? Mindent értesz? Vagy azt gondolod, minek ez a sok bonyolítás, egyszerűen mondjam el hogyan árazz és kész?

Az is eljön, már csak pici türelem. Látnod kell a mögöttes összefüggéseket is ahhoz, hogy gazdaságosan és profin tudd vezényelni a céged működését. Ha nincs pénzügyi szakember melletted, illetve Te sem vagy az, akkor itt az ideje, hogy tanulj - fejleszd a céged, majd learasd a megnövekedett profitodat.

Én segítek Neked! Ezért hoztam létre ezt a blogot! Olvass, gondolkodj, és KÉRDEZZ bármikor, bármi felmerül Benned, vagy ha valamit nem érthetően írtam és érdekelne, vagy bármi okod adódna erre! Én itt vagyok, és segítek...

És akkor még egy utolsó szösszenet erejéig térjünk vissza a rugalmasságokra - unod már mi?! :-D Bocsi, tényleg utolsó, és van egy jó hírem:

Most egy példát fogunk megnézni a kereslet árrugalmasságára (pontosabban rugalmatlanságára). A példa alapján meg fogjuk nézni, hogy milyen hatása van az eredménynek az árbevételünkre, és máris meg fogod érteni, hogy miért fárasztottalak annyit ezzel a témával:

Tegyük fel, hogy van egy terméked, aminek az ára eredetileg 1 000 Ft volt, de felemelted 1 500 Ft-ra, mert úgy kívánta az infláció, gazdaság, vagy egyszerűen csak Te. :-) A forgalmad adott mondjuk egy hónap alatt 100 darab volt az 1 000 Ft-os árral, ugyanígy egy hónap alatt 80 db a magasabb árral.

Ha átszámoljuk, az árunk 50%-kal nőtt, viszont a forgalmunk ezzel szemben csak 20%-kal csökkent. Mivel a kereslet nem olyan mértékben változott, mint az ár, árrugalmatlan termékről beszélünk az előző bejegyzéseim alapján.

Nézzük meg, mit jelent ez az árbevételünk szempontjából: Az 1 000 Ft-os árral eladott 100 db-ból 100 000 Ft-os árbevételt tudtál realizálni. Az 1 500 Ft-os árral és a 80 darabos eladással viszont 120 000 Ft-ot.

Mi ebből a tanulság? Ha egy terméked árrugalmatlan, akkor hiába növeled az árát, nem lesz annyival kevesebb a mennyiség, hogy ne érje meg - az árbevételed nőni fog mindenképpen!
 Természetesen a fenti példa ellenkezője igaz az árrugalmas termékre, és így tovább lehet vinni a logikát a többi rugalmasságra is.

Na ugye, hogy ugye? Érdemes ismerned, hogy mely termékednek milyen a rugalmassága, és a fentihez hasonlóan elemezgetni, gondolkodni....

És ha gondolkodva vállalkozol, akkor még akár egy ilyen piacon is tuti profitot termelsz. :-D


Tetszett? Akkor az alábbi ablak segítségével megoszthatod ismerőseiddel ezt a bejegyzést (a három pontra kattintva további lehetőségek ismegjelennek.).
Share/Bookmark

1 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a példát. Remélem jól fog profitálni, ha használom. ;)

    VálaszTörlés